sunnuntai 14. heinäkuuta 2019

Tangon taikaa ja kappale kauneinta Suomea

Pohjanmaa on kyllä kaunista! Sen totesin. Pyörähdimme päivän verran Tangomarkkinoilla Seinäjoella. Tangon ystäviä näyttää Suomessa olevan paljon. Katselimme Senioritangolaulukilpailuja ja nautimme tunnelmasta ihan täysillä vaikka tango ei genrenä ihan kärkikolmikossamme olekaan. Tangomarkkinoille pääsin tekemään blogiyhteistyötä blogin Instagrammin puolelle. Olin asiasta hyvin mielissäni.

Senioritangolaulukilpailun 45+
                     Tangokuningatar

Hulppeilla asuntoautoilla oli
                       tangokansa liikkeellä :)

Tangon taikaa ihmetellessä maistui makkaraperunat  :)

Seinäjoen Tangomarkkinat juhli 35 -vuotista taivaltaan. Osallistuimme juhlavuoden konserttiin. Konsertissa esiintyi tangokuninkaita ja tangokuningattaria kautta vuosien.

Tangokuningatar Arja Koriseva oli saanut oman kuohuviinin - 15 euroa maksoi pikkupullo!  Mielestäni tosi kallis.

Seinäjoelta ajelimme sitten Kurikkaan. Olimme varanneet huoneen Aamiaishotelli HiljaHelenasta. Hotelli oli pieni ja tunnelmaltaan sekoitus uutta ja vanhaa. Hotellin emäntä palveli välittömän iloisesti asiakkaitaan.

Sain myös maistaa Kropsua (pohjalaista   pannukakkua)

Aamiaisen jälkeen olikin sitten pelkkää kossua. Ajelimme Koskenkorvan tehtaille ja tutustuimme Koskenkorvan museoon. Museoon oli vapaa pääsy ja museon isäntä (hänkin Koskenkorva sukunimeltään) esitteli museota niin innostuneesti, että minäkin joka ei juurikaan tykkää koskenkorvasta kuunteli mielenkiinnolla.

Tämän jälkeen ajelimme Ilmajoen keskustaan. Se, että yleensä olen innostunut bloggaamisesta on osittain erään ilmajokelaisen bloggaajan ansiota. Ensimmäinen blogi, jota elämässäni seurasin oli " Elämää Villa Honkasalossa". Seurasin kyseistä blogia monta vuotta. Blogi on jo nyt lopettanut. Blogin Mallalla ja hänen miehellään oli myös "Mallan makeat" kahvila Ilmajoella. Hiljakseen ajelin Villa Honkasalon ohi, olin ilmeisesti vuoden myöhässä, jotta olisin voinut piipahtaa herkuttelemassa Mallan makeissa.

Seuraavaksi ajelimme Lapualle. Lapua on minulle merkityksellinen, sillä olen käynyt siellä rippikoulun. Muistan sen tunteen miten hienoa oli lähteä rippileirille Lapualle asti :) melkein kuin olisi mennyt ulkomaille. Kävin rippileirin saman vuoden kesäkuussa kun Lapuan patruunatehdas oli räjähtänyt huhtikuussa. Muistan elävästi, kun näin talojen raunioita, kiviröykkiöitä ja särkyneitä ikkunoita. Patruunatehtaan räjähdyksessä kuoli 40 tehtaan työntekijää.

Niin surullista!

Jatkoimme matkaa sitten Karhumäen opistolle. Siellä olin rippileirillä. Olihan se hauska tunne mennä sinne 43 vuoden jälkeen. Miten minusta tuntuu etten ole yhtään muuttunut siitä tytöstä, olen ihan samanlainen edelleen :) Wanhassa Karhumäessä toimii nykyisin Körttimuseo. Piipahdimme myös siellä.

Sitten lähdimme etsimään rippikirkkoa, siis ihan oikeasti etsimään. En yhtään muistanut, miten sinne mennään, mutta kiitos navigaattorin - löytyihän se Kitinojan kirkko.

Rippilapsi :)

Nostalgisissa tunnelmissa ajelimme sitten takaisin mökille ja illalla paistelimme muurinpohjalettuja.
Olihan reissu! mutta kiva sellainen.

Oikein mukavaa viikon alkua sinulle❤

1. Ohhoh, tuttuja maisemia! Olen Lapualta, tosin sieltä jo 19-vuotiaana pois muuttanut. Ymmärsinkö oikein, että olet myös niistä maisemista kotoisin?

1. En ole kotoisin Lapualta vaan Pohjois-Savosta. Muistan että halusin rippileirille jonnekin kauas ..hih.. Parikymppisestä lähtien olen asunut Helsingissä :)

2. Ihania kuvia! Teillä on ollut niin mukavaa! Tuolla tangomarkkinoilla on upeaa kuunneltavaa riittänyt:) Leppoisaa alkavaa viikkoa♥

3. Olipa todella mielenkiintoinen matka Pohjanmaalle. Kiitos Kristiina tarinastasi.
    Leppoisia päiviä jatkoon!

4. Oi..olis pitänyt tehdä treffit museoon🙂❤❤ Ihanaa viikkoa myös sinulle Marja-Terttu☀️☀️❤Asut niin kauniilla seudulla!

5. Tosi kiva reissu :) Oltais saatettu lähteä Tangomarkkinoille myös, mutta kun oli ne rippijuhlat niin ei sitten onnistunut.

Aurinkoa viikkoosi ♥

6. Hieno yhteistyö ja varmasti mahtava kokemus päästä mukaan tangomarkkinoille, vaikka ei tango omiin suosikkeihin kuuluisikaan. :)

7. Paljon mielenkiintoista ehditte nähdä.
    Totisesti kallis pikku pullo, huh. Maltoitko korkata?

1. Joo...😂ja hitaasti siemailin🙂💛Mukavaa viikkoa..kävin just sun blogissa kylässä💕😍

8. Mielenkiintoinen reissu. Minä en ole kännyt tangomarkkinoilla, mutta Alfa tv lähetti ohjelmaa tangomarkkinoilta viime viikonloppuna. Minusta tangomarkkinat on hieno tapahtuma ja seuraan mielenkiinnolla ja minä tykkään tango ja sieltä löytyy monta hyvää laulua.

1. Alfa tv tosiaankin lähetti ohjelmaa sieltä..kiva reissu oli..bongailin siellä tangokuninkaallisia mitä nyt tunnistin. Mukavaa viikkoa sinulle☀️

9. En ole tangomarkkinoilla käynyt, mutta telkkarista kaikki lähetykset katson. Tiedä, vaikka ensi kesänä antaudun tangon huumaan :) Mukavaa viikon jatkoa sinulle!

1. Kyllä kannattaa! On se oma tunnelmansa...itse huomaan hyräileväni kotona tangoja😂Mukavaa viikkoa sinulle❤

10. Mukavan tuntuinen reissu sinulla ollut...
    Tango on yhtäkuin Satumaa:) ja Reijo Taipale !
    Etelä-pohjanmaa on pala-kaunista Suomea!
    Minun suonissa virtaa-etelä-pohojalaista verta,Äitini synnyinseutua.
    Oikein ihanaa loman jatkoa...uusiin seikkailuihin..
    jk.Kaunis riparilainen:))aikuinen -nainen:))

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.